Nedjelja ujutro. 7 sati. Drniški kolodvor. Odredište: Velebit. Ne, ne, nije repriza prošlog izleta. Velebit pruža pregršt mogućnosti, a ovaj put cilj nam je planinarsko sklonište Struge. Ekipa je malo drugačija nego prošli put, ali dio uzbuđenja i jesu nova poznanstva. Autocestom smo se vozili do izlaza Maslenica, a dalje nastavili vožnju uz more. Naravno, prije toga smo stali na kavu u kafiću zanimljiva slogana: Nema Dinka do Dinka! Nastavljamo vožnju i dolazimo do Starigrada te tu silazimo s glavne ceste. Veći dio puta je asfaltiran što olakšava pristup planinarskoj stazi. Putem smo pokupili i autostopera koji se uputio na isto odredište kao i mi. Stižemo do Velikog Rujna i tu ostavljamo automobile. Započelo je pješačenje.

17916368 10211048335957421 100441420 o

Skupinu od desetak planinara i nas školarce predvodila je Anita Sirovica. Ovaj put među školarcima se našao samo jedan muškarac, hrabri Krešo kojemu ovim putem odajemo priznanje jer je preživio u divljini s velikom količinom estrogena oko sebe. Na samom početku puta primijetili smo zapaljenu šumu, a ubrzo smo saznali da je to učinio neki mladić zbog neuzvraćene ljubavi.

17902133 10211048354077874 464274332 o

Put kojim idemo račva se na dvije strane, desno skretanje vodi na Veliko Rujno i Bojinac, a mi nastavljamo lijevo prema planinarskom skloništu Struge. Uspon traje dva i pol sata, nekima je bilo lakše, a nekima teže. Ipak, nikome nije bilo ni na kraj pameti da odustane. Putem saznajemo nazive vrhova na koje se pruža pogled, a imena su im jako zanimljiva pa se tako našao jedan naziva Golić, a odmah ispod njega Mozak. Asocijacije su bile razne pa smo se svi dobro nasmijali. Smijeh, šale i prepričavanje anegdota već iskusnih planinara obilježili su uspon. Teme su bile raznolike, od povijesti i zemljopisa pa sve do domaćinstva. Putem smo omeli čak i poskoke u ljubavnoj igri. Naime, sezona je parenja pa nije neuobičajeno naići na njih. Znatiželja je nadvladala strah te smo svi na kraju pažljivo gledali oko sebe da nam ne bi promaknuo taj prizor. Dalje se penjemo serpentinama i prelazimo prijevoj Buljma. Napokon stižemo do odredišta,

17916454 10211048390398782 1440937208 o

planinarskog skloništa Struge koje se nalazi na 1400 metara nadmorske visine. Tu smo naišli na obitelj izletnika te smo svi zajedno ručali. Na stolu je bilo svega, a predsjednik društva Tomislav Jerković za sve je ispekao kobasice na ražnju.

17909289 10211048265315655 1388640140 n

Uživali smo u slasnom jelu, no nismo dugo odmarali. Nakon ručka smo se uputili prema bunaru Marasovac, a taj dio puta bio je prekriven snijegom. Poseban je to doživljaj, ugaziti u pola metra snijega u proljeće.

snigKod bunara smo se odmorili i vježbali čvorove, a zatim se uputili natrag istim putem. Kod planinarskog skloništa Struge naišli smo na još jednu planinarku, Filipinku koja kaže da je stigla iz Njemačke sama i namjerava prespavati tu. Svaka joj čast, ne znam što bi mene natjeralo da sama prespavam gore. Lagano smo se uputili prema dolje i iskorištavali svaki kutak za fotografiranje, diveći se prizoru. Ispod nas su se prostirale Velika i Mala Paklenica, Starigrad te otok Pag. Nakon spusta odlučili smo popiti pivo u Starigradu. Tu smo uživali u pogledu na jato dupina u Jadranu. Savršen završetak putovanja. Prepuni dojmova veselimo se novom izletu.

ozio_gallery_jgallery

tekst: Ivona Marin
foto: polaznici OPŠ

FaLang translation system by Faboba
free social media buttons
Svakog četvrtka u 19:00 h po zimskom vremenu,...